בעל אשה/אילנה אדם

אִשְׁתִּי מִתְבּוֹנֶנֶת בְּצִפֳּרִים טֶרֶם פְּרִיחָה
יַרְגָּזִים שֶׁלֹּא בָּקְעוּ.

חֲפוּזָה תִּהְיֶה בְּרִיחָתָם
לֹא יַסְפִּיקוּ לְהַשִּׁיל בְּדַל קְלִיפָּה. אֲנִי
אֵינִי יוֹדֵעַ כֵּיצַד מִתְבּוֹנֶנֶת רַעְיָתִי
נִשְׁמָתָהּ מִתְרוֹצֶצֶת בֵּין קִירוֹת בֵּיתֵנוּ
מוֹסִיפָה נִדְבָּךְ שֶׁל קוֹר
אֵינָה מַרְפָּה מִסֶּדֶק שֶׁנִּבָּט מִקִּיר
קוֹרֵעַ אוֹתוֹ לִרְסִיסֵי עוּבָּרִים,
טִפָּה מֵחַיָּי.

5 תגובות:

  1. להודות על האמת לא הבנתי את השיר, אבל הרגשתי אותו. חזק. כואב. חבל שלא הצלחתי לבנות לעצמי מבנה הגיוני כלשהו ולא שאיני מבינה שלפעמים החלק הבלתי רציונלי בשיר הוא עיקרו ובכל זאת השיר הזה הוא מאוד אניגמטי. הקונוטציות של המילים קשות, קרות, פוצעות ואם אומרים שטיפה משקפת את הים כולו, הרי ש"טיפה מחיי" כפי שמסתיים השיר משקפת תמונה קשה מאוד מה גם שמדובר בבני זוג ואפשר שאני טועה לחלוטין. אני יודעת שאין זה מקובל אבל הייתי שמחה לאיזו קריאת כיוון שתעזור לי. השיר לא מרפה ממני לכן אני מרגישה שההחמצה היא שלי.
    תודה, חנה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום חנה
      תודה על הקריאה
      גם אני, כמוך , עובדת עדין על הפענוח..
      אני מעדיפה את הקריאה שלך דרך הרגש על פני הקריאה האחרת.
      בכל אופן, אני מאמינה שהבנת היטב את השיר שאכן מייצג רובד מחיי ופרץ אלי, כנראה, מהמקום החצי מפוענח כדי לתת ביטוי לסדק ולעוברים
      מקוה שעזרתי...
      אילנה
      אם לא- אשמח אם תשאירי כאן כתובת

      מחק
  2. שלום אילנה
    תודה על תשובתך. חיזקת את האינטואיציה שלי שאני מרגישה נכון את שירך. בעיני שיר טוב הוא בין השאר כזה שאינו מרפה מהקורא גם לאחר הקריאה. במובן זה השיר שלך עושה עבודה מצויינת. כמי שבעצמה כותבת לפעמים,יש לי עדיין שירים שלא פענחתי עד תום. אבל הרי ליבה של השירה הם אותם דברים שאי אפשר לומר אותם אחרת מאשר נאמרו.
    אם תרצי אי-פעם להמשיך את הדיאלוג שהתחלנו פה, כתובת המייל שלי נמצאת במערכת "פועם".
    כל טוב , חנה

    השבמחק
  3. אילנה, שירך לא קל ולא מחניף לקורא, אבל מעניין ומאתגר. אני מסכים עם קודמתי שהוא מחייב קריאות חוזרות כמו כל שיר מורכב.
    קראתי את השיר בעניין רב.

    השבמחק
  4. יעקב היקר
    אני שמחה על קריאתך ועל הענין שעורר בך השיר
    הלא- קל הזה
    תודה
    אילנה

    השבמחק