אָדָם
צָרִיךְ לַהֲרֹג כָּל יוֹם אֶת הָאֱלֹהִים שֶׁל אֶתְמוֹל.
שֶׁיִּהְיוּ
בְּעֵינָיו כַּחֲדָשִׁים.
אָדָם
צָרִיךְ לִצְחֹק
אֶת
דַּרְכּוֹ בָּעוֹלָם הַזֶּה
הַטְּרַקְלִין
כְּבָר לֹא רָחוֹק
הַתְקֵּן
עַצְמְךָ בִּפְרוֹזְדוֹר
רַבִּים
הֵם הַהוֹלְכִים אַחֲרֶיךָ
יֵשׁ
לִפְתֹּר
אֶת
כָּל הַחֶשְׁבּוֹנוֹת הַפְּתוּחִים
יֵשׁ
לִפְרֹם
אֶת
כָּל הַקְּשָׁרִים הַסְּבוּכִים
אוּלַי
מִכֹּחַ הַשִּׁגָּעוֹן שֶׁל הַלַּיְלָה
אֶפְשָׁר
לְהַמְשִׁיךְ בַּיּוֹם
לָלֶכֶת
כְּמוֹ
אָצָן לְמֶרְחָקִים אֲרֻכִּים
שֶׁנִּגְזְרָה
עָלָיו הַצְּעִידָה
כְּמוֹ
אַבְרָהָם הֵבִין הוּא
שֶׁנִּגְזְרָה
עָלָיו הָעֲקִידָה
כְּמוֹ
חִידָה
בְּלִי
הִגָּיוֹן
בְּלִי
פִּתְרוֹן
עִם
רַעְיוֹן
רְדוּף
שִׁגָּעוֹן
שָׁלֵם
שֶׁאֵינוֹ נִתָּן לַחֲלֻקָּה
כֻּלְּךָ
לָבָן
וּמוּם
אֵין בְּךָ
וּכְבָר
הִגִּיעַ בֹּקֶר
אֶל
מִפְתַּן בֵּיתְךָ
וְאִתּוֹ
הַשְּׁאֵלָה
הַבְּרוּרָה
מִכָּל
הָאִם
כְּבָר הָרַגְתָּ הַיּוֹם אֶת הָאֱלֹהִים שֶׁל אֶתְמוֹל
מצוין(-:
השבמחקתודה רבה.
מחקיפייפה
השבמחקתודה רבה לימור. יש לי הרגשה שכבר נפגשנו.
מחקאיני יכולה שלא לשאול למה "אָדָם צָרִיךְ לַהֲרֹג כָּל יוֹם אֶת הָאֱלֹהִים שֶׁל אֶתְמוֹל."? אמנם זכות המשורר להחליט ולכתוב על נושא השיר שלו ומושאיו, אבל מעבר לכוונה שלו בכתיבת השיר מתבקשת גם אמינות, תובנה, תשובה או תיאור שנוכל להאמין לו ולהזדהות.
השבמחקנראה לי שהשיר המנסה להתוות דרך אֶמוּנִית, נכשל כבר בנקודת הפתיחה שלו ועל כן גם אין לו מטרה או יעד להגיע אליו. עם בוקר הוא ניצב באותו מקום "כְּמוֹ חִידָה/ בְּלִי הִגָּיוֹן/ בְּלִי פִּתְרוֹן/ עִם רַעְיוֹן/ רְדוּף שִׁגָּעוֹן" במילות המשורר עצמו.
אגב מילים: "הָעֲקִידָה" מופיעה במקור כך: עֲקֵדָה וגם נכון וניתן כאן לומר צְעָדָה במקום הַצְּעִידָה".
שבת שלום ומבורך.
שלום רוחה,
מחקאני חושב שאם הצלחתי לעורר בך את השאלה, השגתי את המטרה או היעד. ותודה על התיקון. הקלקול כבר קיים בלאו הכי.
שבתשלום,
עודד